נישה – השמה איכותית בתחומי הייטק, ביומד ופיננסים
 
 
המלץ לחבר:

הייטקיסט כמותג נחשק - כך תעשו את זה נכון

לקחנו את הכאב ראש הכי גדול של כל הייטקיסט ופרסנו אותו דק דק כמו בסופר. מה שנשאר לכם זה רק לבחור!

נתחיל מהסוף: ההבדל בין מוצר טוב למותג מצליח ומבוקש, ומה שגורם לנו להיות מוכנים לשלם עליו הרבה יותר ביחס לאלטרנטיבות בשוק – טמון הרבה מעבר לפונקציונליות שלו.

מותג טוב נמדד קודם כל בחוויה שהוא מעניק, באיך שהוא גורם לנו לדמיין את עצמנו איתו – ובהשאלה, גם הייטקיסטים טובים שלא יושבים על המדף אלא נחטפים הרבה לפני שיצאו לשוק הרחב, מייצרים חוויה כוללת שונה מכל היתר. כזו שהופכת אותם למשהו שפשוט כל אחד רוצה שיהיה לו בבית (או במשרד. נו הבנתם).

אז מה הופך מוצר טוב למותג מעולה – כזה שאנשים מוכנים ללכת רחוק כדי להשיג? ריכזנו לכם כמה כלליים חשובים:

 

1. זהות וייחודיות

בעולם השיווקי, היכולת של מותג לייצר אצלנו העדפה, מתחילה במקום שהוא תופס בתודעה שלנו. בכמה פעמים ביום נחשוב עליו, בכמה סוגי הקשרים שונים הוא יעלה אצלנו בראש וכו'. כדי ליישם את הטיפ הזה, אנחנו ממליצים לכם לעשות דבר אחד: Find your thing.

אפשר לקחת את זה למקום המקצועי – למשל, אם הלכתם ולמדתם שפה מסוימת או כלי אחר שרק אתם במשרד יודעים – וכל פעם שצריך אותו קוראים לכם. או פשוט תחום מקצועי שכולם יודעים שאתם הכי אלופים בו, ואנשים יעדיפו להיעזר בכם 5 דקות מאשר לשבור את הראש בעצמם.

אבל זה לא חייב להיות רק מקצועי – גם נושאים חברתיים או יומיומיים כמו הלוחש למדפסת, הטחינה גאי המשרדי, א. טיולים ועוד המון טייטלים מהסוג הזה, יעשו את העבודה ויגרמו לכם להיות במרכז העניינים (והתודעה) של הסביבה שלכם.

דגש אחד חשוב במקרה הזה: אם אתם בוחרים טייטל אחד או יותר מהקטגוריה החברתית, אנחנו כן ממליצים לשלב אותו גם עם הקטגוריה המקצועית, כדי שתייצרו תדמית מקצועית ורסטילית ולא תיתפסו ככוח עזר. רק אומרים.


2. חשיפה ופרסום

אף אחד לא אוהב פוליטיקאים, וכאלו שדוחפים את עצמם לכל מקום בכוח. מצד שני, אם אתם עושים עבודה טובה אבל אף אחד לא שמע עליכם – אתם חוטאים למטרה שלכם, שהיא להגיע עם העבודה הטובה שלכם לכמה שיותר אנשים.

על המונח תוכן שיווקי שמעתם? אז גם מותג שיוצא בקמפיין מטרתו לייצר כמה שיותר מכירות – אבל אף אחד לא אוהב מותגים שעפים על עצמם.

מסקנה: תוודאו שיודעים עליכם, אבל בעזרת האינטליגנציה הרבה שניחנתם בה, ובתוספת קצת תחכום: תדברו עם אנשים, תיצרו קשרים, תיקחו חלק בכמה שיותר פרויקטים ותדברו עליהם, קחו על עצמכם תחומי אחריות, ובעיקר תוודאו שאנשים ידעו את זה – אבל בלי שיעלו עליכם.


3. נראות

אי אפשר לדבר על חשיפה בלי לדבר על נראות. נראות לא במובן של לבחור את הטישרט הכי קולית/גיקית (תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים על זה), אלא פשוט לדאוג שאם הייתם עורכים עכשיו סקר דעת קהל – הייתם אוהבים את התוצאות.

זה מתחיל כמובן בלתת תוצרים איכותיים שגם עובדים טוב וגם נראים טוב, ולא כאלו שאף אחד חוץ מכם לא יודע לקרוא. אבל זה אומר גם להשקיע ולהתבטא נכון – גם בשיחות וגם במייל, כן לדפוק חשבון לאנשים, למרות שהם לא תמיד ראויים לזה, ובתוך כל זה, ובמידה רבה – להביא גם את הייחודיות שלכם לידי ביטוי.


4. מערכות יחסים

אז זה העניין: אתם קונים מותג מסוים כי הוא זול? כי הוא יפה? כי הוא פונקציונלי? אולי גם. אבל מאחורי כל מותג מצליח עומדת יכולת מצליחה לנהל מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות הנאמנים שלו, שמייצרות להם ערך ומחזקות את האהדה שלהם אליו.

עכשיו אחרי ההקדמה היפה הזו, אתם לא יכולים יותר לקחת בערבון מוגבל את מערכות היחסים שלכם עם אנשים במשרד. ויש לכם כזו, כמעט עם כל אחד. גם כאלו שאתם מחליפים איתם מילה בשבוע. ותגידו על עצמכם מה שתגידו – רציונליים ומחושבים, פועלים מתוך מכלול שיקולים הגיוני (ברור. כולנו. תמיד) – אי אפשר להתעלם מהפן הפוליטי והמניעים האישיים, שהם חלק אינטגרלי כמעט מכל החלטה שאנשים מקבלים. וגם על ה'כמעט' אפשר להתווכח.

מסקנה: שמרו על מערכות היחסים שלכם עם הסובבים אתכם, בעיקר עם האנשים הנכונים אבל לא רק, כי אתם אף פעם לא יודעים מאיפה תבוא המילה הנכונה (או השלילית) שיכולה להשפיע הרבה על העתיד שלכם. אל תיגררו למלחמות אגו וויכוחים מיותרים ועד כמה שתצליחו – אל תנטרו טינה לאנשים שבאו לכם רע (למרות שאתם צודקים). תמיד חשוב להזכיר לעצמכם שזה לא משנה מי צודק (אתם), מה שמשנה מה בסופו של היום יזכרו מכם.


5. שירות לקוחות

שירות לקוחות הוא חלק חשוב במערכת היחסים של מותגים עם הלקוחות שלהם. בהנחה שאתם יודעים מי הלקוחות שלכם ביומיום – תנו להם שירות טוב: תנו מענה מהיר, תהיו זמינים, אחרי ששלחתם משהו תנו תיקונים בפרק זמן סביר, ותמיד תתנו לאדם שממול את ההרגשה שאתם עושים הכל כדי שהוא יקבל שירות כמה שיותר טוב. אתם תופתעו לדעת עד כמה זה משפיע על אנשים.

 

מילות סיכום

אחרי שדיברנו על כל מה שדיברנו, אלמנט אחד חשוב ואחרון שהופך מותג למצליח לאורך זמן הוא יציבות ועקביות. זה אומר שאפשר לסמוך עליכם ביום ראשון בבוקר – וגם בחמישי אחרי הצהרים. זה אומר שאתם תמיד הראשונים לקחת אחריות, לא נוטים למצבי רוח, ולא מתפתחים לעולם לשחרר גרסה בינונית, גם אם כל היתר היו פח.

אם תקפידו על כל אלו לאורך זמן, תוכלו להפוך למותג חזק ומצליח בעולם ההייטק ולמכור את עצמכם בכמה שיותר כסף סתם להשיג הצלחה מקצועית כמובן.

 

לצפייה בטבלאות שכר הייטק 2021 - לחץ כאן!

 

מגוון משרות בלוח דרושים הייטק של קבוצת נישה השמה

 
 
 
 
 
קו''ח לכאן