מגייסים עובדים?
עמוד הבית > בלוג > כללי > עובדים, לא רובוטים: כך תמנעו שחיקה בעבודה!

עובדים, לא רובוטים: כך תמנעו שחיקה בעבודה!

שעות העבודה הארוכות, ימי החופש המועטים, השגרה המונוטונית או לחלופין ריבוי משימות ויעדים שקשה לעמוד בהם.

תופעה של שחיקה בעבודה היא תופעה נפוצה, וכבר הוכרה בשנת 2019 על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם לתחלואה. שעות העבודה הארוכות, ימי החופש המועטים, השגרה המונוטונית או לחלופין ריבוי משימות ויעדים שקשה לעמוד בהם.

כל אלה גורמים לתופעות שונות כמו עייפות, מתח, לחץ ואפילו דיכאון. למרות שמדובר במגפה עולמית של ממש, כדאי לדעת שניתן להתמודד את תופעת השחיקה ואפילו למנוע אותה.

מהם הגורמים העיקריים לשחיקה בעבודה?

עובדים, לא רובוטים: כך תמנעו שחיקה בעבודה!

עומס מטלות ויעדים:

עומס מטלות ועומס יעדים הם שני דברים שונים, אך שניהם קשורים לאופי העבודה. עבודה מרובה במטלות או לחלופין עבודה תחת לחץ בה העובד נדרש לעמוד ביעדים מדי חודש גורמת לשחיקה ומתחים.

שגרה חסרת אתגרים:

לחלופין, שחיקה בעבודה עשויה להיגרם גם כתוצאה משגרת עבודה ללא אתגרים, מונוטונית, בה העובד לעיתים אף משתעמם ובכל מקרה לא מרגיש שהוא צריך להוציא מעצמו יותר. דבר זה מנוגד לטבע האדם ששואף להתקדם.

שינויים רבים ומהירים:

שינויים רבים ומהירים במקום העבודה, כדוגמת קליטה של מערכות חדשות, מיזוגים ורכישות, תחלופה של עובדים ועוד – עלולים לגרום לעובדים קשיי הסתגלות, ובפרט אם מדובר בעובדים אשר זקוקים לזמן ממושך יותר כדי לעכל שינויים.

חוסר גיבוי ותמיכה מהממונים:

חוסר גיבוי ותמיכה מהממונים, לרבות מחסור במשוב ובמילה טובה, גורמים לעובדים רבים לפתח שחיקה בעבודה.

אז מי יותר שחוק – צעירים או ותיקים?

אמנם ההיגיון אומר לנו שהמבוגרים הם עייפים ושחוקים יותר כי מאחוריהם עשרות שנות עבודה, אך דווקא הצעירים הם הקבוצה שסובלת יותר מתופעה של שחיקה ולחץ בעבודה. בעבר, היה מקובל לעבוד בעבודה אחת למשך עשרות שנים, לעיתים אפילו בלי להחליף מקום עבודה – וזה היה נכון לכולם, ללא דרישות מיוחדות.

כשזה נוגע לצעירים, כגודל הציפיות – גודל האכזבות. הצעירים מגיעים עם סטנדרטים אחרים, זקוקים לגירויים גדולים יותר, נמצאים בתחרות מתמדת ובעידן של סכומי כסף גבוהים ותנאים אטרקטיביים כמו שמציעות למשל משרות הייטק – הם חשים במרוץ של ממש.

דבר המומחים – כיצד מתמודדים?

הכירו בבעיה – השלב הראשוני והבסיסי להתמודד עם שחיקה בעבודה הוא היכולת להכיר שישנה בעיה – ושהמקור שלה הוא כתוצאה ממקום העבודה או המקצוע שלנו.

איזון עבודה-בית – האיזון בין העבודה – שתוספת את הנתח העיקרי מזמן הערות שלה ביממה – לבית הבית, הוא איזון קדוש כמעט. אך לא רק איזון בין העבודה והבית אלא איזון בין העבודה לפנאי. כדאי לעשות מאמצים להכניס ללו"ז שלכם פעילויות מהנות עם חברים ומשפחה.

העמקה מקצועית – לעיתים קרובות השחיקה במקום העבודה נובעת דווקא בגלל הכשרה לא מספקת, חוסר מקצועיות או תחושה שאנחנו מפגרים מאחור ביחס לאחרים. לעיתים זה חוסר באתגרים ותחושה שהכל "קטן עלינו". הפתרון לכל אלה עשוי להיות בלמידה מתמדת, המשך פיתוח המיומנויות, קורסים, השתלמויות ועוד.

סביבה תומכת – בקרב עובדים העוסקים במקצועות הטיפול והחירום עשויה להתפתח שחיקה בעבודה כתוצאה מחשיפה למקרים המצריכים כוחות נפש מרובים ויום-יומיים. אם אתם נמצאים במשרה כזו ואתם חשים שאתם מלאים, כדאי לדאוג לסביבה תומכת בה אפשר לשתף ולחלוק.

איך ניתן למנוע שחיקה וכיצד חברת השמה יכולה לעזור?

חברת השמה יכולה לסייע לכם למנוע שחיקה בעבודה! כיוון שידוע שמקום עבודה שאינו תואם את הצרכים המקצועיים והרגשיים של העובדים עלול להוביל להתפתחות של שחיקה בעבודה, יש חשיבות מרובה למציאת משרה שתתאים לכם כמו כפפה ליד. חברת השמה תעניק לכם:

איתור משרה בעלת אופק קידום במבט על טבלאות שכר – אפשרויות קידום במקום העבודה מהוות אתגר עבור עובדים ששואפים להתקדם ולשפר את התנאים והשכר שלהם.

איתור משרה המתאימה לכישורים שלכם – עבודה במשרה התואמת את הכישורים המקצועיים שלכם הכרחית כדי שתרגישו שאתם ממצים את הפוטנציאל שלכם.

חברה בעלת DNA התואם אתכם – חשוב לבחור לעבוד בחברה התואמת את השאיפות שלכם ממקום העבודה – החל מסגנון העבודה ועד אופי העובדים.

מחפשים את האתגר הבא שלכם?
תנו לסוכן החכם שלנו לעשות את העבודה
הגדירו אותי
מכירים חבר שמתאים בול למשרה?
גם עוזרים לחברים וגם מרווחים!
המליצו לנו על החברים הטובים שלכם
ותוכלו לזכות עד 1,000 ₪ מאיתנו!
המליצו על חבר

אולי יעניין אותך עוד...

כללי

כן סטארטאפ או לא סטארטאפ?

לא קל להיות הטוב בתחומך. לקום כל בוקר ולהוציא מעצמך את הכי טוב שאפשר..

קראו עוד
כללי

חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"

עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..

קראו עוד
כללי

10 הדיברות לחיפוש עבודה דיסקרטי

אז אתם מתחילים לפזול לצדדים אחרים, פתאום גיליתם שחברים בתפקיד שלכם במקום אחר מרוויחים יותר.

קראו עוד
כללי

דרושים ממליצים – מה עושים כשאין ממליצים ?

הגעתם לראיון עבודה, הרשמתם את המראיינים, עברתם את המבחנים המקצועיים..

קראו עוד
כללי

ספיישל ג'וניור – 6 טיפים חיוביים לנצל את זמן הקורונה לטובתכם

אם אתם מרגישים ירידה בכמות המשרות לג'וניורים – אתם לא טועים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנושא.

קראו עוד
כללי

איך מתמודדים עם מיליון מובטלים?

משבר הקורונה הוא החמור ביותר מבחינת שוק התעסוקה הישראלי,

קראו עוד
לכל המדריכים

התחומים שלנו