מגייסים עובדים?
עמוד הבית > בלוג > כללי > נוכחות ברשתות חברתיות בזמן חיפוש עבודה!

נוכחות ברשתות חברתיות בזמן חיפוש עבודה!

הרשתות החברתיות שינו את חיינו גם בכל הקשור לעולם התעסוקה ולחיפוש עבודה.

נסו לדמיין את חיינו בלי הרשתות החברתיות הגדולות. בלי פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר. אנחנו כמעט לא זוכרים כיצד חיינו אז, וממש לא רק בהקשרים החברתיים של הכיף והפנאי. הרשתות החברתיות שינו את חיינו גם בכל הקשור לעולם התעסוקה: לחיפוש של עבודה בין חברים, לאיתור עובדים על ידי מעסיקים, למכירה אונליין דרך הצגה של המוצרים והשירותים שלנו ועוד. 

מה חשוב לדעת על נוכחות ברשתות החברתיות בזמן חיפוש עבודה, מה מומלץ לנצל לטובתנו וממה כדאי להיזהר?

נוכחות ברשתות חברתיות בזמן חיפוש עבודה!

מהי החשיבות של נוכחות דיגיטלית בזמן חיפוש עבודה?

פרסום עצמי:

פוסטים לשיתוף בין חברים הם אמצעי מצוין למציאת משרה, כיוון שאנחנו יכולים לשתף קצת יותר בצרכים ובמטרות שלנו, ומצד שני – השיתופים והתיוגים מגיעים מאנשים שמכירים אותנו ושאנחנו מצידנו יכולים לסמוך עליהם.

קבוצות לאיתור משרות:

ברשתות החברתיות יש קבוצות סגורות ופתוחות המציעות משרות מסוגים שונים, כולל קבוצות משרות סטודנטים, וזוהי פלטפורמה מעולה להתחיל ממנה גם על מנת לקבל מידע על המתרחש.

המעסיקים בודקים את הפרופיל:

אם עלתה בראשכם השאלה למה מעסיקים לא חוזרים אליי, אז יכול להיות שזה בגלל הפרופיל שלכם ברשת החברתית. מעסיקים רבים נוהגים להכיר את המועמד דרך הרשת החברתית, לפני הריאיון או אחריו, כדי לקבל מידע נוסף דרך הפוסטים שהוא כותב ודרך התמונות שהוא מפרסם.

פרסום מקצועי:

פרסום פוסטים מקצועיים הקשורים לתחום שלכם, יכולים להביא אליכם אנשים רלוונטיים, והדבר נכון במיוחד בלינקדאין, שזוהי זירה עסקית.

טיפים לנוכחות ברשתות החברתיות בזמן חיפוש עבודה

  • שמירה על שפה רהוטה ונאותה בפוסטים אישיים בסושיאל – כדאי לשמור על שפה רהוטה ונאותה בפוסטים ברשתות החברתיות, ולא רק בשביל מעסיקים פוטנציאליים. מי יודע, אולי גם בן זוג פוטנציאלי שקיבל עליכם המלצה אישית ירצה לראות את הפרופיל שלכם.
  • יצירת תוכן מקצועי ברשתות חברתיות העוסקות בעולם העבודה – מומלץ ליצור עמוד תוכן מקצועי העוסק בעולם העבודה ובתחום העיסוק שלכם, ובפרט ברשת החברתית לינקדאין. מעסיקים מתרשמים מפרופילים המשתפים תובנות, מסקנות, מחקרים וחידושים.
  • הימנעות מהבעת מחאות/פוליטיקה בפוסטים ציבוריים – כדי שלא תצטרכו לשאול את עצמכם למה מעסיקים לא חוזרים אליי, כדאי לשמור על פרופיל ניטרלי. אם העבודה שלכם כלל לא נוגעת לתחום הפוליטי, ודעותיכם על המתרחש במדינה לא רלוונטיות למשרה המבוקשת – מומלץ להימנע מהבעה של מחאה בנושאיים שנויים במחלוקת, בעיקר כאלה שגם בעולם הממשי יוצרים התלהטות. לדוגמה – פוליטיקה.
  • תמונה ייצוגית – בחרו תמונת פרופיל ייצוגית, והגדילו ראש לגבי ההתאמה שלה למשרה הן בפרטי הלבוש והן במראה הכללי.
  • הרחבת מעגל חברים מהתעשייה – כדי שתוכלו למקסם את התועלת מהפרופיל האישי שלכם, כדאי להרחיב את מעגל החברים שלכם ברשת החברתית ולהוסיף חברים עם קשרים, וכאלה שיכולים להמליץ עליכם או לסייע לכם ולהפנות אתכם לאנשים מתאימים.

איך חברת השמה יכולה לעזור לנו בתהליך חיפוש עבודה?

עדכון / יצירת פרופיל – חברת השמה תסייע לכם ליצור ולעדכן פרופיל ברשת החברתית באופן שיחמיא לכם ויתאים לסגנון המשרות המבוקש. איתור פוסטים שכדאי להימנע מהם / פוסטים שכדאי לשתף – חברת השמה יודעת לאתר את הפוסטים הציבוריים הבעייתיים שעלולים לסכל את הניסיונות שלכם לאיתור משרה, ולחלופין פוסטים ששיתוף שלהם ימצאו חן בעיני המעסיקים.

המלצות למעסיקים – אחד הדברים שהופכים את חברות ההשמה ליעילות מאוד הוא הקשר שהן יוצרות עם מעסיקים רבים עבורם הן גייסו בהצלחה בעבר. ככל שחברת השמה יצרה חיבורים מוצלחים בין עובדים למועסקים, ההמלצה שלה למעסיקים תהיה שווה המון.

הנחיות להעשרת פרופיל הלינקדאין – מחברת השמה תקבלו הנחיות להעשרת פרופיל הלינקדאין שלכם, כיוון שמדובר ברשת החברתית החשובה ביותר.

מחפשים את האתגר הבא שלכם?
תנו לסוכן החכם שלנו לעשות את העבודה
הגדירו אותי
מכירים חבר שמתאים בול למשרה?
גם עוזרים לחברים וגם מרווחים!
המליצו לנו על החברים הטובים שלכם
ותוכלו לזכות עד 1,000 ₪ מאיתנו!
המליצו על חבר

אולי יעניין אותך עוד...

כללי

כן סטארטאפ או לא סטארטאפ?

לא קל להיות הטוב בתחומך. לקום כל בוקר ולהוציא מעצמך את הכי טוב שאפשר..

קראו עוד
כללי

חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"

עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..

קראו עוד
כללי

10 הדיברות לחיפוש עבודה דיסקרטי

אז אתם מתחילים לפזול לצדדים אחרים, פתאום גיליתם שחברים בתפקיד שלכם במקום אחר מרוויחים יותר.

קראו עוד
כללי

דרושים ממליצים – מה עושים כשאין ממליצים ?

הגעתם לראיון עבודה, הרשמתם את המראיינים, עברתם את המבחנים המקצועיים..

קראו עוד
כללי

ספיישל ג'וניור – 6 טיפים חיוביים לנצל את זמן הקורונה לטובתכם

אם אתם מרגישים ירידה בכמות המשרות לג'וניורים – אתם לא טועים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנושא.

קראו עוד
כללי

איך מתמודדים עם מיליון מובטלים?

משבר הקורונה הוא החמור ביותר מבחינת שוק התעסוקה הישראלי,

קראו עוד
לכל המדריכים

התחומים שלנו