מגייסים עובדים?
עמוד הבית > בלוג > כללי > חברות מבוססות או סטארטאפים?

חברות מבוססות או סטארטאפים?

מחפשים עבודה בהייטק? זוהי כבר התחלה טובה. סביר להניח שאחת ההתלבטויות שלכם היא לאיזו סוג של חברה ללכת.

חברה מבוססת היא חברה שצלחה את השלבים המאתגרים, הוכיחה את עצמה וכיום היא יודעת לשחות במרחבים, בעוד חברת סטארט-אפ היא חברה חדשה שעדיין מנסה לפרוץ את הגבול. בכל אחת מהחברות הללו יש יתרונות וחסרונות, ובכתבה שלפניכם ננסה לתת כמה שיותר מידע שיעזור לכם בבחירה.

חברות מבוססות או סטארטאפים?

מה חשוב לנו כשאנחנו מחפשים עבודה?

  1. שכר – שכר הוא ככל הנראה הפרמטר החשוב ביותר בחיפוש אחר עבודה, בטח אם מדובר בהבדלים משמעותיים.
  2. תנאים – מטבחון מאובזר בכל טוב, חדר כושר בבניין, טיולי חברה לחו"ל, רכב ומשכורת 13 – אל הם רק חלק מהתנאים המצוינים שתוכלו למצוא בענף ההייטק, הן בחברות ותיקות והן בחברות חדשות.
  3. התפתחות אישית – האם מקום העבודה מאפשר לנו להתפתח אישית ומקצועית?
  4. משמעות – ההייטק הוא תחום דרכו משנים את העולם. לא מעט מחפשי עבודה מעדיפים לבחור את החברה בה יעבדו לפי התחום בו היא משפיעה: חקלאות, רפואה, איכות הסביבה, מדע וכדומה.
  5. סגנון העבודה – מעדיפים עבודה במשרד או עבודה באופן היברידי שמאפשר לשלב עבודה מהבית ומהמשרד?

המאפיינים המרכזיים של החברות:

כדי שנוכל לענות על השאלה מה עדיף – חברות מבוססות או סטראטאפים, נצטרך קודם כל לאפיין אותן.

חברה מבוססת:

חברה מבוססת היא חברה המייצרת מוצר או שירות לשוק, באופן עקבי ורווחי. היא כבר מותג מוכר ויציב בעל היררכיה מסודרת, מה שמצמצם את הסיכויים למהפכות ושינויים. בחברה מבוססת עובדים עשרות רבות, מאות ואף אלפי עובדים. במובנים מסוימים, חברות ותיקות בענף ההייטק הן דומות מאוד לכל חברה גדולה במשק, על היתרונות והחסרונות שיש בזה.

חברה חדשה:

חברה חדשה היא גם חברת סטארט אפ, כלומר חברה שנמצאת בתהליכים של פיתוח מוצר חדש או רעיון, עד לשלב בו היא תהפוך לרווחית, תימכר לציבור בתצורה של מניות או תירכש על ידי חברה מבוססת. העבודה בחברת סטארט-אפ היא מאתגרת ודינמית מאוד ובאווירה צעירה, מלאה באחריות ושינויים בתדירות גבוהה, וכן – גם סיכונים. בחברת הייטק עובדים מעט עובדים ביחס לחברה מבוססת, לרוב עשרות בודדות של עובדים.

הבדלים מרכזיים בין החברות:

חברות מבוססות יעניקו לכם אפשרויות קידום מגוונות וברורות וגם יציבות תעסוקתית, עד כמה שיציבות תעסוקתית בענף ההייטק היא אפשרית. נקודה זו היא נקודת חולשה בחברות הזנק, שם יש חוסר ודאות מסוים מתוקף זה שמדובר בחברה שקמה למטרה מוגדרת עם לוח זמנים.

גם בהיבט התנאים יש הבדל. חברות מבוססות הן חברות בעלות אמצעים רבים יותר ומחלקת משאבי אנוש גדולה ומכובדת, ולכן הן נוטות להשקיע יותר בעובדים שלהן ולדאוג להם לתנאים מעולים ולהתפתחות אישית ומקצועית, בעוד בחברות סטארט-אפ הדגש הוא בעיקר על טיב העבודה והמהירות שלה על מנת לעמוד ביעד הגדול.

לצד אלה, בדרך כלל השכר בחברות סטארטאפ יהיה גבוה יותר מהשכר בחברות מבוססות, ויש מי שלפרק זמן מסוים זה דווקא השיקול היחיד שמנחה אותם.

היתרונות והחסרונות מבחינתכם – העובדים:

  1. התפתחות מקצועית – בעולם דינאמי כמו עולם ההייטק, ההתפתחות המקצועית היא אחד הנדבכים החשובים ביותר. בכל רגע נתון משתחררים לשוק העבודה אנשי מקצוע בעלי השכלה זהה לשלכם, והתחרות היא גבוהה. התפתחות מקצועית אין בהכרח משמעותה קידום בתפקיד, אלא רכישה של ידע וניסיון שישמשו אתכם הלאה ויאפשרו לכם להתמודד על תפקידים בכירים יותר לבעלי ניסיון.
  2. התפתחות אישית – התפתחות אישית במקום העבודה היא אלמנט חשוב, ויש מקומות עבודה שמשקיעים מאוד בעובדים שלהם מתוך הבנה שכשהעובד מאושר ושבע רצון, הוא משקיע יותר במקום העבודה.
  3. שכר – השכר בענף ההייטק עולה עם הניסיון, ועולה בגדול. השכר בשנה השלישית שלכם בתפקיד לא ייראה כמו השכר בשנה הראשונה, והשכר בשנה החמישית לא ייראה כמו השכר בשנה השלישית. ההחלטה האם להתפשר על שכר נמוך יותר עבור תפקיד או חברה שיש ממנה תועלת במקומות אחרים היא החלטה אינדיווידואלית. בנוסף, אפשר לחפש טבלאות שכר לבירור ממוצע שכר עדכני.
  4. תנאים –כמו בהיבט השכר, גם התנאים בחברת הייטק הולכים ומשתפרים ככל שאתם צוברים ניסיון ומתקדמים לתפקידים ניהוליים, וגם נקודה זו היא אינדיווידואלית בבחירה שלכם.

ואחרי כל זה – חברות מבוססות או סטארטאפים?

כפי שראינו, יש יתרונות וחסרונות הן בעבודה בחברה מבוססת והן בעבודה בחברה קטנה, שהיא חברת סטארטאפ, וזה בא לידי ביטוי בשכר, בתנאים, באופי ובסגנון העבודה, בסיכונים ובסיכויים.

חברת השמה המתמחה בהשמה להייטק יודעת לאתר עבורכם את התפקיד הנכון עם התנאים הנכונים והשכר המקסימלי האפשרי, מבלי שתצטרכו להתפשר על הדברים שחשובים לכם.

מחפשים את האתגר הבא שלכם?
תנו לסוכן החכם שלנו לעשות את העבודה
הגדירו אותי
מכירים חבר שמתאים בול למשרה?
גם עוזרים לחברים וגם מרווחים!
המליצו לנו על החברים הטובים שלכם
ותוכלו לזכות עד 1,000 ₪ מאיתנו!
המליצו על חבר

אולי יעניין אותך עוד...

כללי

כן סטארטאפ או לא סטארטאפ?

לא קל להיות הטוב בתחומך. לקום כל בוקר ולהוציא מעצמך את הכי טוב שאפשר..

קראו עוד
כללי

חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"

עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..

קראו עוד
כללי

10 הדיברות לחיפוש עבודה דיסקרטי

אז אתם מתחילים לפזול לצדדים אחרים, פתאום גיליתם שחברים בתפקיד שלכם במקום אחר מרוויחים יותר.

קראו עוד
כללי

דרושים ממליצים – מה עושים כשאין ממליצים ?

הגעתם לראיון עבודה, הרשמתם את המראיינים, עברתם את המבחנים המקצועיים..

קראו עוד
כללי

ספיישל ג'וניור – 6 טיפים חיוביים לנצל את זמן הקורונה לטובתכם

אם אתם מרגישים ירידה בכמות המשרות לג'וניורים – אתם לא טועים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנושא.

קראו עוד
כללי

איך מתמודדים עם מיליון מובטלים?

משבר הקורונה הוא החמור ביותר מבחינת שוק התעסוקה הישראלי,

קראו עוד
לכל המדריכים

מגוון רחב של הזדמנויות, בדרך לתפקיד הבא שלך…