נישה – השמה איכותית בתחומי הייטק, ביומד ופיננסים
 
 
המלץ לחבר:

7 טיפים לאכילה נכונה כשעובדים בהייטק

עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם, מה, איך אפשר אחרת? או: מה, אני צריך להרגיש אשם במשהו? מה אני פרילנסר שעובד מהבית ויש לו זמן לפנק את עצמו עם גרנולה ושיבולת שועל, ובין לבין לעשות גם כביסה וכפיפות בטן?
נכון, אמת כואבת, ממש קל לשמור על תזונה נכונה כשנמצאים בבית ויש זמן גם להכין אוכל וגם לאכול אותו (שתי פעולות שבנס אנחנו מצליחים לבצע את שתיהן בזמן העבודה בימים הלחוצים בטירוף). מצד שני, רובנו נמצאים מרבית היום בבית השני שלנו, העבודה, ושם בתוך כל הלחץ והעומס, הפרויקטים והיעדים, יחידי סגולה מצליחים להקפיד לאכול נכון. יש את אלו שלא אוכלים כל היום ורק שותים קפה, אבל אז מגיעים לישיבה בשעה מאוחרת ומתנפלים על הבורקסים שיש על השולחן, ויש את אלו שלא מפסיקים לנשנש מול המחשב מאכלים מתוקים ועתירי פחמימות. היום ישנן חברות הייטק ששמות דגש על תזונה נכונה במטבח, אבל אם אצלכם במטבח תמיד יש פינוקים, כמקובל בהרבה משרות הייטק, אז זו צרה צרורה במיוחד. מדובר בהרגלי אכילה לא טובים שלא תורמים לגזרה ובטח שלא לבריאות. תגידו שקל להגיד וקשה לעשות, ואתם יודעים מה? הצדק אתכם, אבל גם הצמיגים בבטן, והמידלדלים בזרועות, הם גם יהיו אתכם אם לא תשנו הרגלים סוררים ביותר.

הרי לכם סדרה של טיפים שעשויים לעזור לכם לצלוח את אחד מן האתגרים הגדולים ביותר של האנושות– לאכול נכון בעבודה:

  1. אסטרטגיה למתחילים – סוף מעשה במחשבה תחילה, והמחשבה הזאת צריכה לחלחל לראשכם כבר בערב הקודם ליום העבודה, כי בבוקר תהיו בלחץ ולא יהיה לכם זמן לתכנן כלום. פנו זמן קצר לחשוב עם עצמכם מה אמור לקרות מחר בעבודה ומה ומתי אתם הולכים לאכול. מומלץ לארגן קופסאות עם אוכל שאתם מכינים, שכוללות אוכל בריא כמובן. מהלך כזה ימנע את המצב שאתם אוכלים באופן לא מסודר, מפתחים תחושת רעב ובולסים משהו רק בשביל להשתיק אותה. לא לזלזל, ולא להגיד ממחר אני אתחיל, תעשו את זה ומהיום!
     
  2. אין כמו מהבית - עזבו אתכם ממסעדות והסיבוס, אתם הולכים לאכול רק מה שאתם מביאים מהבית. גם אם כל הקולגות ישלחו אליכם פרצופים תוהים. ומה אתם מביאים מהבית? קודם כל פרי או שניים, שתוכלו לנשנש בשעות הקשות, ולארוחת הצהריים ארוחה חמה שכוללת חלבון כלשהו כמו בשר או דג, פחמימה לבחירתכם וירקות. אם אין לכם זמן להכין אוכל במהלך השבוע, תכינו בסופ"ש בשביל כל השבוע מראש ותקפיאו. קשה לכם לוותר על המסעדות? אתם יודעים שלגוף שלכם גם יהיה קשה לוותר על השומנים שתצברו ותצברו. אתם רוצים לצאת לפנסיה כשאתם בקושי עוברים בדלת?
     
  3. מיני ארוחת בוקר – למרות כל הדיבורים על הארוחה הכי חשובה במהלך היום, רוב האנשים בקושי שותים קפה חפוז כשהם מתארגנים לעבודה. לכן קבלו עם עצמכם החלטה שתספיקו לאכול לפחות עד השעה עשר את ארוחת הבוקר שלכם - סנדוויץ' שהכנתם מבעוד מועד, רצוי מלחם מלא או מלחם קל, שכולל ממרח שאתם אוהבים, נגיד גבינה לבנה או פסטרמה.
     
  4. מים וששון – עם כל העומס והמשימות אתם המון פעמים שוכחים לשתות ולכן הגוף שלכם מבלבל אתכם בין תחושת צמא לבין תחושת רעב. ואז מה קורה? אתם בולסים כשאתם בכלל לא רעבים. זה שכיח מאוד בחורף כי מרגישים פחות צמא. קומו אחת לשעה ממושבכם ושתו כוס מים. הרגל כזה לאורך זמן מסייע לשמור על המשקל, לשמור על הערנות ולהגביר את יכולת הריכוז. אל תדאגו, עדיין יישארו מספיק מים בכנרת גם אם כל עובדי מדינת ישראל יתחילו לסגל לעצמם את ההרגל הזה.
     
  5. אמרו לא לפיתויים – יש עוגיות במטבח וכל פעם שאתם עוברים שם אתם לוקחים? יש בורקסים בישיבות צוות? יש קולגה שתמיד מציע לכולם שוקולדים? יש הפי האוור כל חמישי אחר הצהריים? מזמינים פיצות תמיד בימי שלישי? אם אתם כל היום לא אוכלים, אתם עלולים בקלות להתפתות למאכלים הללו ולהכניס קלוריות מיותרות לגוף שלכם. זה קשה, נכון, אבל תנסו בכל זאת לא להימנע ולפצות את עצמכם בפירות, ירקות, כריכים קטנים עם ממרחים שאתם אוהבים. אגב, גם לגבי הכריכים, כדאי לא להגזים גם עם זה יותר מדיי, כי הרבה לחם לא יועיל לגזרה שלכם.
     
  6. קומו כבר – כשחושבים על זה, רוב היום אתם יושבים מול מסך מחשב, מתקתקים בקדחתנות והאיבר העיקרי בגוף שלכם שעושה התעמלות הן האצבעות. למרבה הצער התקתוק הזה לא שורף הרבה קלוריות. מומלץ לשלב בצורה יצירתית קצת ספורט בזמן העבודה. הכוונה היא לא להישכב באמצע האופן ספייס לעיני כולם ולבצע כפיפות בטן, אבל יש דברים אחרים שאתם יכולים לעשות: לקום כל שעה ולעשות סיבוב קצר במסדרונות, שכולל שתיית כוס מים, להחנות במכוון את האוטו שלכם רחוק יותר מהמקום הרגיל כדי שתיאלצו ללכת ברגל, לוותר על המעלית ולעלות ולרדת במדרגות (אלא אם אתם נמצאים בקומה 14 בבניין ואז זה כבר גובל בהתעללות עצמית, אבל לשיקולכם).
     
  7. לא נכנסים הביתה רעבים - לרוב כשאוכלים באופן סדיר במהלך יום העבודה, מפצים על כך בהסתערות על המקרר כשמגיעים הביתה. אכילה בערב אמורה להיות קלילה יחסית ולא להפוך להיות הצהריים החדשים. לכן אתם מעכשיו קובעים לעצמכם כלל – נכנסים הביתה רק אם שבעים. איך עושים זאת? לפני היציאה מן העבודה מנשנשים משהו שיסייע לייצר תחושת שבע, והכוונה היא כמובן לא לבמבה ושוקולד. תאכלו פרי, תאכלו יוגורט, תאכלו אפילו שקדים או חטיף אנרגיה, העיקר שתאכלו משהו. אתם תראו את ההבדל, ושאתם נכנסים הביתה ואוכלים בצורה אחרת, הרבה יותר קלילה ונכונה. לארוחת ערב תכינו לעצמכם סלט קטן, חביתה, דברים כאלה. לא בגט עם שניצל וצ'יפס בצד.

 

אז מה סגרנו? ממחר אתם מתחילים לאכול נכון, כן? אם אתם לא יודעים לבשל, קחו כמה שיעורים מאימא, אם אין לכם קופסאות אוכל, תעברו בדרך מהעבודה בחנות הכול בדולר כלשהי וקנו כמה, אם אתם רוצים עוד כמה ימים של חסד – תשכחו מזה. ממחר, אבל באמת ממחר, אתם מתחילים לאכול בריא ונכון!

 

לעוד משרות הייטק של נישה חברת השמה בהייטק: