מגייסים עובדים?
עמוד הבית > בלוג > כללי > מתי הזמן הנכון לבקש קידום או העלאה בשכר?

מתי הזמן הנכון לבקש קידום או העלאה בשכר?

לא פגשנו הייטקיסט שלא רוצה להתקדם. יותר אחריות, יותר השפעה, יותר תנאים.

אחת השאלות שרצות לכל הייטקיסט בראש, בין שלל הווקטורים והאלגוריתמים, היא מתי יגיע יומי. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לזהות את הרגע המיוחל, ולא פחות חשוב – להתכונן אליו

לא פגשנו הייטקיסט שלא רוצה להתקדם. יותר אחריות, יותר השפעה, יותר תנאים. אם הייתם עובדים בחברה של חפ"שים, כנראה שקידום היה עניין יותר פשוט. מאחר שאתם מוקפים באנשים איכותיים, התחרות שלכם היא לא תמיד פשוטה. החדשות הטובות הן שאתם תלויים בעיקר בעצמכם, כל עוד אתם פועלים בצורה חכמה ומתוכננת.

מתי הזמן הנכון לבקש קידום או העלאה בשכר?

כדי לגרום לקסם הזה לקרות נצטרך קצת יותר מארנב וכובע: מדובר בתהליך מתמשך ולא נקודתי, שדורש

תכנית פעולה בת 3 שלבים:

שלב ראשון: מה אתם צריכים לעשות כדי לוודא שתהיו ראויים לקידום (או להעלאה), וגם שתהיו במודעות.
שלב שני: מתי הרגע הנכון ואיך לזהות או ליצור אותו.
שלב שלישי: איך לפעול נכון ברגע האמת כדי להשיג את מבוקשכם.
יושבים? יוצאים לדרך.

הדרך לגאולה: איך תהיו לא רק טובים אלא גם מוערכים

אם היינו צריכים לסכם את הפסקה הזו למשפט אחד הוא יהיה להיות האיש הנכון במקום הנכון. הנה 3 צעדים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את הקלישאה הנוראית הזו למציאות קיימת:

1. ההבדל בין איש מקצוע לטאלנט

גם אם אתם מעולים במה שאתם עושים, יש מרחק גדול בין יכולות מקצועיות מצוינות לבין מקצוענות שהיא ברמה טאלנטית. מה שהופך מקצוען לטאלנט זה היכולת להביא את היכולות המקצועיות שלכם לקצה, וכל פעם לדחוק את הגבולות המקצועיים והאישיים עוד טיפה. זה אומר ללמוד בלי סוף, לא לוותר לעצמכם באחוז אחד, וכל הזמן לחפש ביקורת ולהתפתח. נשמע פשוט? אם אתם מאלו שמיישמים את זה על בסיס יומיומי, אתם כבר יודעים שזה בכלל לא מובן מאליו.

2. תהיו אנשי צוות מעולים

האנשים שמצעידים חברות קדימה הם אלו שהם גם אנשי מקצוע טובים, אבל לא פחות טוב מכך – מנהלים טובים ואנשי צוות מעולים. כדי להיות כאלו ולהצטייר ככאלו, חפשו איך להשתלב בפרויקטים של אחרים וכמובן לשלב אותם בשלכם. היכולת לשלב בין הדעה שלכם לדעה של אחרים ולייצר ביחד מוצר שגדול מסך חלקיו היא סקיל מעולה להיות מזוהים איתו, וזה גם יאפשר לכם להיות כמה שיותר במרכז העניינים.

3. תמצאו את הערך הייחודי שלכם

אחת הדרכים למצב את עצמכם בנקודת פתיחה טובה, היא להפוך את עצמכם לבעלי ערך ייחודי בתחומים מסוימים, ברמה שיהיה קשה לדמיין את החברה פועלת בהם בלעדיכם. הדרך לעשות את זה היא להיות ה-Go to guy בכמה שיותר תחומים, רצוי כמובן כאלו שאתם מחוברים אליהם, ולנכס לעצמכם את אותם תחומים שאתם טובים בהם. זה מפתח תלות מסוימת, ומבסס את החשיבות שלכם לחברה – גם מקצועית וגם אישית.

איך לזהות את הרגע

במילה אחת: תזמון.
בשתי מילים: תשומת לב.

תחברו – וקיבלתם את התשובה. כלומר, יש משמעות רבה לתזמון, אבל כדי שתדעו להכות בברזל כשהוא חם – אתם צריכים להיות במודעות על העניין (משמע – יותר בתשומת לב למה שקורה מסביבכם, פחות שקועים בעצמכם. קל להגיד, לא תמיד קל ליישם). יש רגעים ספציפיים שהם מושלמים כדי לעשות את "השיחה", כמו למשל כשהחברה גייסה או חתמה על הסכם גדול, או בסמוך לשיחת הסיכום (בתנאי שהייתם ילדים טובים ויישמתם את המסקנות משנה שעברה – בהנחה שגם המנהל שלכם שותף לדעה הזו).

אבל – וזה אבל חשוב, הרבה פעמים אין חוקיות מסוימת, וזה פשוט עניין של לזהות את הרגע הנכון. זה יכול להיות כשאתם מרגישים שהמנייה שלכם עלתה אחרי שהברקה שלכם תרמה לפריצת דרך באחד מהמוצרים של החברה או שגייסתם לקוח או הובלתם פרויקט מוצלח, אבל לפעמים הרגע יכול להיות סתם כשאתם מרגישים מוערכים. הרבה מההחלטות האלו נקבעות ממקום סובייקטיבי של המנהל שלכם, ובגלל זה תשומת הלב שלכם חשובה כדי שתזהו מתי הוא אוהב אתכם במיוחד.

תנו לי כסף: איך לעשות את זה נכון

אחרי ששלב א (להתכונן לרגע) ושלב ב (לזהות אותו), הושלמו בהצלחה, הגענו לרגע האמת: איך לנצל את הרגע. בנקודה הזו אתם יושבים מול בנאדם שראה דבר או שניים בתחום, וצריכים לשכנע אותו שאתם שווים יותר – בתנאים או בהיררכיה הארגונית. לפעמים זה יהיה ברור לו כמו שברור לכם, אבל כך או כך – אתם חייבים לבוא עם הטקטיקה הנכונה כדי לעשות את זה נכון.

אולטימטום למשל (ע"ע הכסף או שאני עוזב) פחות יעבוד, גם אם עשיתם את זה בצורה מרומזת. אף אחד לא אוהב שדוחקים אותו לקיר. גם להשוות את עצמכם לקולגות זה לא צעד נבון, כמו גם להניח שמגיע לכם רק בגלל הוותק. עוד טעות שכדאי להיזהר ממנה היא הצטדקות או התנצלות מקדימים (ע"ע “אני יודע שאני חדש פה אבל”).

אז מה כן?  קבלו 3 טיפים של זהב:

1. תתכוננו לשיחה ותדעו בדיוק מה אתם רוצים להגיד. תבנו את הספיץ' נכון – מהמחמאות, דרך החיבור שלכם לחברה ועד הערך שאתם נותנים לה ובסוף תגיעו למה שאתם רוצים כדי לשמור על כל היופי הזה עובד. אפשר ורצוי להכין תסריט שיחה ולתרגל אותו על חבר או שניים, רצוי כאלו שמבינים עניין.
2. אל תשכחו להוסיף לדרישה שלכם איזה פרומיל מסוים (בשכר או בתנאים), שיהיה על מה להתפשר.
3. תגיעו חמושים בעובדות ובהוכחות – שעות עבודה שביצעתם, תרומה שלכם לפרויקטים משמעותיים, דברים שאמרו לכם (אם זה כתוב – עוד יותר טוב).

בשורה התחתונה, אין פה תורה מורכבת במיוחד, אלא בעיקר עבודה עקבית והרבה תשומת לב. תפתחו אזנים ושימו לב מה קורה סביבכם – והרבה פעמים משם יבואו הרעיונות. ותנסו תמיד להיות מודעים גם למצב החברה והשוק, וגם לגובה המנייה האישית שלכם.

מחפשים את האתגר הבא שלכם?
תנו לסוכן החכם שלנו לעשות את העבודה
הגדירו אותי
מכירים חבר שמתאים בול למשרה?
גם עוזרים לחברים וגם מרווחים!
המליצו לנו על החברים הטובים שלכם
ותוכלו לזכות עד 1,000 ₪ מאיתנו!
המליצו על חבר

אולי יעניין אותך עוד...

כללי

כן סטארטאפ או לא סטארטאפ?

לא קל להיות הטוב בתחומך. לקום כל בוקר ולהוציא מעצמך את הכי טוב שאפשר..

קראו עוד
כללי

חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"

עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..

קראו עוד
כללי

10 הדיברות לחיפוש עבודה דיסקרטי

אז אתם מתחילים לפזול לצדדים אחרים, פתאום גיליתם שחברים בתפקיד שלכם במקום אחר מרוויחים יותר.

קראו עוד
כללי

דרושים ממליצים – מה עושים כשאין ממליצים ?

הגעתם לראיון עבודה, הרשמתם את המראיינים, עברתם את המבחנים המקצועיים..

קראו עוד
כללי

ספיישל ג'וניור – 6 טיפים חיוביים לנצל את זמן הקורונה לטובתכם

אם אתם מרגישים ירידה בכמות המשרות לג'וניורים – אתם לא טועים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנושא.

קראו עוד
כללי

איך מתמודדים עם מיליון מובטלים?

משבר הקורונה הוא החמור ביותר מבחינת שוק התעסוקה הישראלי,

קראו עוד
לכל המדריכים

מגוון רחב של הזדמנויות, בדרך לתפקיד הבא שלך…