מגייסים עובדים?
עמוד הבית > בלוג > כללי > מרגישים "תקועים" בעבודה?

מרגישים "תקועים" בעבודה?

המדריך המלא לצעדים הראשונים בדרך לתפקיד הבא שלכם.

אתם עובדים באותה עבודה כבר הרבה זמן, כולם כבר יודעים שאתם טובים, הבוס מכיר אתכם מקרוב, הלקוחות מעריכים אבל איפשהו צובט לכם להתקדם או לנסות את עתידכם במקום אחר.
אולי הגיע הזמן שתשדרגו את התנאים או תציבו בפניכם אתגרים חדשים? יתכן שבמקום עבודה חדש יעניקו לכם הזדמנויות שעוד לא קבלתם ואף יציעו שכר מתגמל יותר?
לפני שאתם רצים ללוחות של דרושים הייטק, כדאי לבדוק כמה דברים.

שנה חדשה בפתח  וזה הזמן לעשות חשבון נפש תעסוקתי קצר – האם באמת טוב לכם בעבודה או רק סביר פלוס? והאם אתם באמת מגשימים את יכולותכם ומגיעים לפסגות מקצועיות חדשות ? כשהשוק גדוש בהצעות והזדמנויות חדשות, אין באמת שום סיבה שתחושו תחושת תסכול על כך שאתם "תקועים" באותה עבודה, באותו משרד רק מכוח האינרציה. תזוזה בין מקומות עבודה יכולה להיות מבורכת ולתרום לכם מקצועית ואישית. 

מרגישים 'תקועים' בעבודה?

אז איך עושים את זה? כיצד שוברים את המחסומים, יוצאים מאיזור הנוחות ומזיזים עניינים?

כמה טיפים שיעזרו לכם לקום מהכיסא, להתנתק מהמסך ולחפש עבודה חדשה.
משנה מקום, משנה מזל (או לפחות מעלה את המורל).

בדקו אם יש לכם סיבות מספיק טובות לעזיבה:
מסקר שערכה חברת  Randstad עולה שיש 3 סיבות מובילות לעזיבת מקום עבודה:

  • שיפור רמות שכר – צפו בטבלאות שכר, כדי להבין כמה אתם יכולים להרוויח במקום עבודה חדש.
  • חוסר אפשרויות קידום
  • רמות גבוהות של מתח.

אז יכול להיות שהשכר שלכם מעולה, שאפילו התקדמתם במהלך תקופתכם בחברה הנוכחית, אבל מדובר בג'וב מלחיץ שלא משאיר לכם זמן פנוי.  או להפך – כבר הגעתם לתחושת מיצוי ולא מרגישים שיש לכם לאן לשאוף. בחנו את כל המשתנים והגיעו למסקנה אובייקטיבית – כן או לא. הקלישאה אומרת שאת מרבית ההזדמנויות בחיינו אנחנו יוצרים, זכרו שמגיע לכם לעבוד במקום בו תרגישו "נכון" בשלב זה של חייכם, מקום שתורם לכם ממש כמו שאתם תורמים לו.

מומלץ לקרוא גם את המדריך, איך להתפטר מהעבודה ולצאת בשלום?

נסו להגדיר מה אתם מחפשים

תתחילו לדמיין איך תראה העבודה הבאה שלכם, האידיאלית, זו שתהיו בה באמת מסופקים:
מה השכר אליו תרצו להגיע, השעות, תמהיל התפקיד ועוד.. קל יותר לכוון למטרה כשמגדירים אותה מראש. עכשיו, בחזרה לעולם האמיתי. היו ריאליים – האם יש לכם באמת את מה שדרוש לתפקיד המבוקש, האם זה בטווח הריאלי?
התאמה – נסו לחשוב על עבודה שתתאים לכם לסטטוס הנוכחי שלכם מבחינת: שעות, זמינות, מיקום וכו'
מודלים לחיקוי – דברו עם חברים/מכרים מתחומכם שעשו כבר את "השינוי", קבלו מהם רשמים על הדרך וטיפים מועילים.

בדרך לשינוי גדול – מתחילים לגשש ומסירים אבק:

  • גם אם אתם עוד לא בשלב החיפושים האקטיביים, התחילו לגשש סביבכם ולבדוק מה המצב בשוק: האם המקצוע שלכם מבוקש, כמה מרוויחים בימינו בתפקידכם (תוכלו להיעזר בטבלאות השכר שיש ברשת)
  • במקביל, תתחילו "להסיר אבק" ממסמך קורות החיים שלכם, הוסיפו  את הידע והניסיון שצברתם במקום העבודה, גששו בדיסקרטיות אחר משרות באתרי דרושים, בלינקדאין ובפורומים מקצועיים. 

כדאי גם ליצור קשר עם חברות השמה בהייטק או חברות השמה מובילות אחרות, שיוכלו לעדכן אתכם בצורה דיסקרטית במידה ותהיה משרה מעניינת במיוחד. ציינו שאתם עובדים כרגע ורק מתעניינים.

מתגו את עצמכם ברשתות החברתיות!
גם אם עדין לא עברתם לשלב החיפוש האקטיבי ואתם עוד שוקלים את כל האופציות, כדאי לחזק את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות. זה הוא בדיוק הפורמאט למתג את עצמכם כ"טאלנטים" נחשקים – חזקו ועדכנו את הכרטיס שלכם בלינקדאין, הצטרפו לקבוצות חדשות ורלוונטיות בתחומכם לקבל עדכונים חמים על משרות אטרקטיביות ולהבין את מצב המשק, הציעו חברות לקונטקטים "אנשי קשר" בעלי תפקידי מפתח בארגונים שמעניינים אתכם, כדי שבזמן אמת תוכלו להפעיל אותם לטובתכם.

"חבר מביא חבר":
חברות רבות מגייסות עובדים בשיטת  "חבר מביא חבר" – הסטטיסטיקה מראה שכ 35% מכלל הגיוסים החדשים מתבצעים  בשיטה זו. – בקיצור, אתם רוצים שיהיו לכם חברים או לפחות מכרים שיספרו לכם על משרות חדשות שמתפנות ויפתחו לכם את הדלת לראיון העבודה. פנו לאנשים שאתם סומכים עליהם כמו חברים, בני משפחה, חברים מהלימודים/צבא, קולגות לשעבר, אנשים מקושרים או אנשי קשר ספציפיים בחברות פוטנציאליות שפגשתם בעבר בכנסים מקצועיים וכולי. אנשים אלה ישמרו על הדיסקרטיות ויוכלו לקדם אתכם למשרה הבאה.

תכננו אסטרטגיה להשגת השינוי:

חשוב מאוד שתתכננו מראש כיצד אתם עומדים לבצע את השינוי, בין אם זה החלפת מקום עבודה או קידום במקום העבודה הנוכחי – חשבו את מי תצטרכו להרשים לצורך כך, באיזה אמצעים תרצו להשתדרג, מה תבליטו בקורות החיים ומה תדגישו בראיונות עבודה. בחרו לאיזה מקומות עבודה אתם פונים ואיזה תפקידים הייתם רוצים לאייש. החליטו על סדר עדיפויות – על מה תסכימו להתפשר, איזה תנאי הכי חשובים לכם, האם יותר חשוב לכם העניין והסיפוק או המשכורת.
יתכן שבזמן הזה, שלא קורה כלום במקום העבודה הנוכחי, שווה לכם לנצל את הזמן וללמוד מקצוע חדש או לבצע הכשרה מעשית שתסייע לכם לבצע שינוי מהותי יותר.

הקצו זמן לנושא!
קחו בחשבון שאם אתם רוצים לעשות את השינוי המיוחל זה מהלך שיצריך מכם זמן ועבודה ברמה מסויימת. שריינו לעצמכם זמן קבוע שיוקדש לחיפוש עבודה והקדישו זמן לקיים שיחות טלפון ופגישות נטוורקינג עם כל גורם שיוכל לסייע/לייעץ לכם בתהליךחיפוש עבודה יכול לקחת מספר חודשים ואף יותר, השכילו לשמור על הקיים בד בבד ותוך כדי הניסיון לשפר ולהתקדם הלאה..

שמרו על דיסקרטיות:
איך לתפוס את שתי הציפורים שעל העץ בלי לאבד את זו שביד?
הקפידו לשמור על דיסקרטיות מקסימאלית – כשאתם פונים למשרות של חברות הייטק חדשות, אל תציינו היכן אתם עובדים, אל תשלחו קורות חיים מהמחשב בעבודה, נסו לקבוע את הראיונות אחרי שעות העבודה, כדי שתוכלו להסתגל לרעיון וגם כדי שלא תחשפו במקום עבודתכם הקיים.

מחפשים את האתגר הבא שלכם?
תנו לסוכן החכם שלנו לעשות את העבודה
הגדירו אותי
מכירים חבר שמתאים בול למשרה?
גם עוזרים לחברים וגם מרווחים!
המליצו לנו על החברים הטובים שלכם
ותוכלו לזכות עד 1,000 ₪ מאיתנו!
המליצו על חבר

אולי יעניין אותך עוד...

כללי

כן סטארטאפ או לא סטארטאפ?

לא קל להיות הטוב בתחומך. לקום כל בוקר ולהוציא מעצמך את הכי טוב שאפשר..

קראו עוד
כללי

חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"

עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..

קראו עוד
כללי

10 הדיברות לחיפוש עבודה דיסקרטי

אז אתם מתחילים לפזול לצדדים אחרים, פתאום גיליתם שחברים בתפקיד שלכם במקום אחר מרוויחים יותר.

קראו עוד
כללי

דרושים ממליצים – מה עושים כשאין ממליצים ?

הגעתם לראיון עבודה, הרשמתם את המראיינים, עברתם את המבחנים המקצועיים..

קראו עוד
כללי

ספיישל ג'וניור – 6 טיפים חיוביים לנצל את זמן הקורונה לטובתכם

אם אתם מרגישים ירידה בכמות המשרות לג'וניורים – אתם לא טועים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנושא.

קראו עוד
כללי

איך מתמודדים עם מיליון מובטלים?

משבר הקורונה הוא החמור ביותר מבחינת שוק התעסוקה הישראלי,

קראו עוד
לכל המדריכים

מגוון רחב של הזדמנויות, בדרך לתפקיד הבא שלך…